Cykl na blogu „CultureZone”: „W MUZYCZNĄ PODRÓŻ W CZASIE”
Cześć wszystkim. Zapinamy pasy i cofamy się do lat 2000, by zapoznać się z historią albumu Leony Lewis „SPIRIT”. Zaczynamy.
HISTORIA ALBUMU
W grudniu 2006 roku, po wygraniu trzeciej edycji brytyjskiego show The X Factor, Leona Lewis podpisała kontrakt z wytwórnią Sony BMG na kwotę 1 miliona funtów oraz Simonem Cowellem producenta wytwórni A&R. Cowell był opiekunem piosenkarki w show, gdzie zasiada także w jury programu. W finale Lewis zaśpiewała z Garym Barlow, członkiem zespołu Take That, który powiedział do Cowella:
„Ta dziewczyna jest pięćdziesiąt razy lepsza od wszystkich innych zawodników. Ty masz wielką odpowiedzialność żeby znaleźć jak najlepszą piosenkę dla niej”.
Simon Cowell przygotowywał Lewis do współpracy z innymi kompozytorami i producentami. Doradzał jej w kwestiach nagraniowych, a także zdobywał kontakty umożliwiające dalszy rozwój jej kariery.
25 kwietnia 2007 r., Leona Lewis przy pomocy Simona Cowella i Clive’a Davis podpisała kontrakt współpracy z wytwórnią J Records umożliwiający wydanie albumu w Stanach Zjednoczonych oraz w kontaktach z nowymi producentami. Leona zaczęła nagrywać nie tylko w Londynie, ale również w największych studiach w Stanach Zjednoczonych znajdujących się w Atlancie, Georgii, Los Angeles oraz Miami na Florydzie.
Pierwsze nagrania Leony Lewis pochodzą ze studia w Londynie, gdzie artystka współpracowała ze Steve’em Mac, który wyprodukował utwory „Homeless” i „Footprints in the Sand”.
UTWORY PROMUJĄCE
Album „Spirit” był promowany na przełomie 2006-2009 roku przez pięć piosenek.
Pierwszy utwór przeszedł bez echa. Nosił tytuł „A Moment Like This” i został wydany jako utwór bonusowy [nr 14] dnia 20 grudnia 2006 roku. Drugi utwór promujący spotkał się z większym entuzjazmem - była to ballada „Bleeding Love” [nr 1]. Została wydana 19 października 2007 r. Singel odniósł ogromny sukces na całym świecie, dostając się na najwyższą pozycje notowań w 34 krajach.
Sukces „Bleeding Love” pociągnął kolejne utwory promujące. Trzecim był „Better in Time” [nr 4] wydany 9 marca 2008 roku, który spotkał się z mniejszym entuzjazmem od poprzedniego utworu. Uplasował się głównie w top 10 i top 20 notowań. Warto dodać, że w Wielkiej Brytanii wydano go razem z „Footpring in the Sand” [nr 13].
Na ostatni singel promujący album „Spirit” została wybrana energetyczna ballada „I Will Be” [nr 7]. Jednak singel został wydany jedynie w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, gdzie nie odniósł sukcesu. Premiera singla została wyznaczona na 6 stycznia 2009 r. W USA singel dotarł najwyżej na 66. pozycję notowania Billboard Hot 100, natomiast w Kanadzie zajął on najwyżej 83. miejsce. Singel nie był promowany ze względu na prowadzone prace nad drugim studyjnym albumem Leony Lewis.
PREMIERA I SUKCES
Album odniósł sukces, plasując się w pierwszej dziesiątce na listach najchętniej kupowanych albumów w krajach europejskich (z wyjątkiem Finlandii, Węgier, Hiszpanii i Francji). Także poza krajami europejskimi (prócz Korei Południowej i Meksyku) krążek Leony Lewis cieszył się sporym sukcesem. Powodzenie krążka, a także dalsze sukcesy w karierze Lewis sprawiły, że piosenkarka nawiązała współpracę z Jamesem Hornerem i Jamesem Cameronem, co zakończyło się nagraniem piosenki przewodniej filmu „Avatar”.
link:
https://youtube.com/playlist?list=PLNPGM2D7aODfaDBMXh_nmeHTxCHn8l1Qe&si=Ii0Qo3gGZdh90k93
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz