wtorek, 30 sierpnia 2022

Cykl na blogu „CultureZone”: „W MUZYCZNĄ PODRÓŻ W CZASIE”


Witam serdecznie. W poprzednich odcinkach mojego wtorkowego cyklu podróżowaliśmy w czasie z paniami, a w dzisiejszą „muzyczną podróż w czasie” zapraszam… także panie. Tym razem jednak w jak najbardziej męskim towarzystwie. Dziś na tapetę bierzemy słynny boysband z lat 90, Backstreet Boys, i ich album „MILLENNIUM” z 1999 roku.


HISTORIA ALBUMU

Płyta „Millennium” powstawała w bardzo dramatycznych okolicznościach. Wszystko zaczęło się w 1998 r., kiedy to prawnik Backstreet Boys, Littrell, wniósł pozew przeciwko manedżerowi grupy, Lou Pearlmanowi zarzucając mu kłamstwa dotyczące zarobków grupy. Pearlamn i jego firma zarobili na dotychczasowych krążkach grupy około 10 milionów dolarów, podczas gdy sami Backstreet Boys – tylko 300 000 dolców. Rok później do procesu przyłączyli się dwaj członkowie grupy: Kevin Richardson i Howard Dorough, a finał procesu zaowocował licznymi ugodami.

W międzyczasie gdy toczyła się rozprawa sądowa, Backstreet Boys koncertowali w Ameryce Łacińskiej, gdzie zadebiutowali na Międzynarodowym Festiwalu Piosenki Vina del Mar w Chile. Otrzymali również klucze do miasta Orlando w ramach podziękowań za koncert na rzecz pomocy cierpiącym na skutek ataku tornada. Przede wszystkim zaczęli pracę nad nowym albumem, którego tytuł miał brzmieć „Millennium”. Już pierwsza piosenka, która ten krążek promowała, „I Want It That Way”, okazała się wielkim hitem i jedną z piosenek kojarzonych z tym boysbandem.


ZAWARTOŚĆ PŁYTY

Płyta była promowana przez cztery piosenki. Jak już wcześniej wspomniałem, pierwsza z nich - „I Want It That Way” [nr 2] – okazała się największym przebojem w karierze grupy, zaraz po „Everybody (Backstreet`s Back)” i „As Long As You Love Me” z poprzedniego krążka. Kolejną piosenką promującą album „Millennium” był utwór pt. „Larger Than Life” [nr 1]. Jeszcze w tym samym roku radiową premierę miała piosenka „Show Me the Meaning of Being Lonely[nr 3].

Wszystkie trzy piosenki promowały album boysbandu w 1999 r.: „I Want It That Way12 kwietnia, „Larger Than Life” 7 września, a „Show Me the Meaning of Being Lonely” 14 grudnia.

Ostatnia piosenka promująca płytę Backstreet Boys miała premierę radiową dopiero w następnym roku. Nosiła tytuł „The One” [nr 8], a jej premiera miała miejsce 1 maja 2000 roku.


PREMIERA I SUKCES

Millennium” został wydany 18 maja 1999 roku podczas programu MTV Total Request Live. Zajął również pierwsze miejsce na liście Bilboard 200; w sumie na listach przebojów utrzymywał się 93 tygodnie. W pierwszym tygodniu po premierze sprzedano ponad 1 134 000 egzemplarzy, ostatecznie jednak osiągnął rekordową liczbę nad 12 milionów sprzedanych egzemplarzy. W efekcie płyta stała się najlepiej sprzedającym się krążkiem 1999 roku. Nic zatem dziwnego, że „Millennium” ostatecznie pokrył się platyną i zdobył nagrodę „Billboard Music Award” pokonując tym samym płytę Britney Spears „… Baby One More Time”.

2 czerwca 1999 roku Backstreet Boys wyruszyli w trasę koncertową promującą album składającą się ze 115 wyprzedanych koncertów w 84 miastach, z kilkoma dodatkowymi datami w związku z ogromnym popytem. Druga część tras, sponsorowana przez Sears, pobiła wszelkie rekordy sprzedaży. Najchętniej oglądanym koncertem boysbandu był ten zorganizowany w Georgia Dome w Atlancie.

Na sukces położył się jednak cień zawodowych problemów boysbandu. W październiku 1999 roku Backstreet Boys ogłosili, że ich ówczesny kontrakt z JIVE został unieważniony i wkrótce zawarli z JIVE jedną z największych w historii rekordowych transakcji o wartości blisko 60 milionów dolarów.


Link: https://www.youtube.com/playlist?list=PLBEE47F747F220E06

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz