wtorek, 5 sierpnia 2025

Cykl na blogu „CultureZone”: „W MUZYCZNĄ PODRÓŻ W CZASIE”


Cześć wszystkim. W kolejnym odcinku, przeniesiemy się do lat 90, by zapoznać się z historią płyty „THE MADMAN’S RETURN” zespołu SNAP!. Zaczynamy.


HISTORIA ALBUMU

Kiedy członkowie zespołu SNAP! przymierzali się do pracy nad drugim albumem, mięli na koncie jeden potencjalny przebój - „The Power” promujący ich debiutancki krążek. Gdy już wydawało się, że ruszą prace nad kolejną płytą, z zespołem pożegnała się Jocelyn Brown.

W 1991 r. do składu SNAP! dołączyła amerykańska piosenkarka, kompozytorka, autorka tekstów i tancerka Thea Austin, przyczyniając się do powstania utworu „Rhythm Is a Dancer”. Początkowo utwór ten miał być głównym singlem z drugiego albumu grupy, ale jego wydanie zostało przełożone, w wyniku czego w jego miejsce wydano „Colour of Love”.


UTWORY PROMUJĄCE

Płyta była promowana na przełomie 1991-1993 roku przez cztery utwory promujące. Na pierwszy wybrano „Colour of Love” [nr 2] wydany 9 grudnia 1991 roku.

Dwa kolejne wydano w następnym roku. 30 marca w eterze rozbrzmiał największy przebój grupy, będący jednym z najbardziej znanych utworów eurodance - „Rhythm is a dancer” [nr 6], który rozpalał dyskoteki pierwszej połowie 1992 roku. Na fali jego popularności 7 grudnia wydano trzeci utwór promujący pt. „Exterminate!” [nr 9], który powtórzył sukces poprzedniej piosenki (chociaż dziś znany jest tylko z wcześniej wymienionego tytułu).

Ostatni utwór promujący, „Do You See the Light?” [nr 8] wydano dopiero 8 czerwca 1994 roku.


PREMIERA I SUKCES

Płyta została wydana 24 marca 1992 r. zbierając wiele pozytywnych recenzji, podobnie jak to miało miejsce z debiutanckim albumem.

Serwis AllMusic wyróżnił takie utwory jak „Rhythm Is a Dancer”, „Don't Be Shy”, „Believe in It”, „Colour of Love” i „Who Stole It?” jako „wyróżniające się” utwory na albumie, dodając, że ten ostatni ma brzmienie przywodzące na myśl jeden z wcześniejszych hitów zespołu, „The Power”. Billboard pochwalił nową wokalistkę Theę Austin, która „robi podziwu godną robotę”, zwłaszcza w utworze „See the Light”, i zauważył, że „Who Stole It?” „ma szansę na wielki sukces”.

Arion Berger z Entertainment Weekly również docenił „Who Stole It?” za jego „niewyraźny, przerywany, chwytliwy refren”. Stwierdził również, że zespół „dowodzi swojego talentu do tworzenia złożonych, mocnych, tanecznych rytmów” w „niepokojącym, futurystycznym” utworze „Ex-Terminator” oraz w „dowcipnym ostrzeżeniu dla kobiet-kopytników złota” w utworze „Money”. Berger nazwał „See the Light” „najlepszym momentem” albumu, opisując go jako „melodyjny” i „tak bujny jak najlepsze dzieło Soul II Soul, a nawet sekwencje ckliwego rapu nie są w stanie przyćmić jego blasku”.

Recenzent z Melody Maker nazwał „Colour of Love” „najważniejszym momentem” albumu.


link: https://youtu.be/ZpFH4w9RvPs?si=dQ_sO2btIuG1YiwG

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz